Jessie J :)

streda, júla 25, 2007

Croatia

Dobry den! :-P
Takže vďaka projektu z angliny o refugees (utečencoch) som bola týždeň v Chorvátsku aj s MajQou, Dankou a Alickou :) . Bol to úúúúžasný týždeň.
17.7. sme asi tak o 8:00 odleteli z Ke do Ba a potom okolo 9:30 sme odleteli z Ba do Splitu, kde sme boli tak o 10:50. Split je veľmi pekné mestečko a nielen kvôli tomu, že tam je more :-P . Na letisku nás už čakal Tvrtko - náš sprievodca (abo jak to mám povedať). Skvelý to človek :))) . V Splite sme mali už aj obed, ale ešte pred tým sme sa stretli a zoznámili s Liz ( tiež tam s nami bola celý týždeň). Zlatá holka. Angličanka :-P . Prešli sme sa Splitom a potom sme mali pokec s Borisom - rozprával nám o nejakom projekte CROPAX (či čo heh). On sa vlastne usiluje pomôcť utečencom zaradiť sa medzi ostatních ľudí. Potom sme mali bohatý obed heh a po obede sme autom išli okolo 4 a pol hod. do Zagrebu :) . Zagreb je hlavné mesto Chorvátska. Veľmi pekné....pravdupovediac...aj by som tam išla bývať heh. Tiež sme sa prešli mestom a potom sme navštívili Croatian Law Center, potom takú akože ubytovňu pre refugees (reception center for asylum seekers), UNHCR a nejaké chorvátske rádio. Samozrejme, že všade sme komunikovali po anglicky. No a po 3 dňoch navštevovania tíchto miest, sme išli opäť autom do Opatije. A tam sme sa konečne kúpali v mori :) . Ešte v deň, kedy sme dorazili, sme išli na betónovú pláž . BETÓNOVÁ PLÁŽ ! Mi to pripadalo jak pri bazéne. A aj more bolo kusa špinavé, ale našťastie na druhý deň sme išli na inú pláž a tá nemala chybu Tanny . Síce chodiť po kameňoch nie je až taká sranda, ale bolo tam krásne :). Krásne modré more. Keď sme sa pozreli na dno, tak sme všetko videli. Večer sme sa prešli pri pláži a v obchodíkoch so suvenírmi sme kúpili nejaké hlúposti na pamiatku.
Ďalší deň sme išli trajektom na ostrov, ktorý newem ako sa volá heh a do mestečka Čunski, kde má Tvrtkova rodina letnú chatu. Zoznámili sme sa s časťou jeho rodiny, vrátane jeho 12 ročnej sestry, z ktorej sme mali veľký zážitok :) . Keď sme sa išli opäť kúpať, ukázala nám nejakých morských živočíchov :). Ja osobne som najväčší zážitok mala z morského ježka, ktorý sa mi aj prechádzal po rukách :))) . Bolo to úžasné.
23.7. sme autom išli na letisko v Splite a verte, že s veľkou nevôľou. Vôbec sa nám nechcelo odísť. Ale keď musíš, tak musíš. :( Musím sa priznať, že mi aj vyšlo pár slzičiekCrying 1 pri lúčení sa s Tvrtkom a Liz lebo to boli a sú super ľudia :) .
V Ba sme mali 6 hodín čas, tak sme sa išli trošku prejsť po meste. Celkom v poho mesto. A keď sme prišli späť na letisko okolo 21:00, boli tam policajti a letisko bolo odstavené lebo niekto nahlásil, že tam je bomba. Takže sme ešte asi 10 - 15min. čakali a potom nás pustili. Naše lietadlo malo meškanie a ešte aj, keď sme už sedeli v lietadle, tak aj ľudia meškali. Takže sme odleteli z Ba asi o 00:00 :-P, kedy sme už dávno mali byť v Ke. Ale nevadí. Hlavne, že sme dobre došli. :)


Takže ja osobne som mala najväčšie zážitky z Airplane ( keďže som letela po 1. krát v mojom živote :) ), potom z Tvrtka (takého človeka len tak hocikde nestretnete), z mora (lebo bolo krásne), z ježka :) a opäť z lietadla...teda z toho pohľadu z lietadla :) .

A to je zhruba všetko. Bok :)

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

on sa fakt volal Tvrdko?:D

Michelle povedal(a)...

jj...Tvrtko Barun....nezvyčajné meno aj pre chorvátov....a skratka jeho mena je Tvrdi :D :D